Ideell Arena söker administratör

Vill du vara med och stötta arbetet med att möta morgondagens behov hos ideella sektorns ledare?

Ideell Arena fortsätter att växa med större partnerskap, fler deltagare och nya spännande projekt. Därför söker vi nu en administratör som kan vara med och bidra med stöd till verksamheten.

Arbetsuppgifter

Som administratör på Ideell Arena kommer du ansvara för att information och uppgifter om partnerorganisationer, deltagare och kontakter är korrekta och uppdaterade. Arbetet innebär huvudsakligen att hålla befintliga system och dokument uppdaterade samt att bidra med underlag för ledning, kommunikation och ekonomihantering. I arbetsuppgifterna ingår även att fungera som praktiskt stöd i samband med mötesplatser, utvecklingsprogram, nätverksträffar och projekt.

Detta innebär ansvar för:

  • Information om organisationer och deltagare
  • Verksamhetsdokumentation
  • Partnerkontakter

Som administratör kommer du även att:

  • Vara en del av Ideell Arenas kommunikation
  • Skriva underlag för fakturering och bokföring
  • Skapa, skicka ut och följa upp webbutvärderingar
  • Delta i möten och föra protokoll
  • Assistera vid mötesplatser, nätverksträffar, utvecklingsprogram och projekt
  • Delta i Ideell Arenas utvecklings- och planeringsarbete

Som administratör varierar dina arbetsuppgifter med allt från att dokumentära genomförd verksamhet, självständigt sammanställa underlag, stötta aktuella aktiviteter till att möta Ideell Arenas externa kontakter. Vi tror därför att du är noggrann, strukturerad och har ett stort intresse av att stötta och samarbeta.

Du har:

  • Minst ett par års arbetserfarenhet med i liknande administrativa uppgifter
  • God datorvana av framförallt MS Office

Det är meriterande om du har:

  • Arbetat med CRM system, som tex Lime
  • Genomfört webbutvärderingar, med t.ex. Surveymonkey
  • Egen erfarenhet av uppdrag eller arbete i ideell sektor
  • Intresse för ny kunskap och erfarenhet av att arbetat i forskningsprojekt

Vi erbjuder

Som administratör i Ideell Arenas varierande verksamhet får du en möjlighet att bredda dina kontakter och kunskaper om den ideella sektorns ledare, strategiska utmaningar och forskning.

Om tjänsten

  • Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning på 6 mån tillämpas.
  • Arbetsplats är placerad hos Rädda Barnen i Alvik strand.
  • Tillträde 19 aug 2019, eller enligt överenskommelse.
  • Kollektivavtal finns för Arbetsgivaralliansen -Ideella och idéburna organisationer.

Ansökan

Är du intresserad? Skicka din ansökan med CV, personligt brev, löneanspråk och referenser till truls.neubeck@ideellarena.se senast den 14 juni.

Intervjuer kan komma att göras fortlöpande.

Frågor

Har du några frågor eller vill veta mer om tjänsten så är du välkommen att maila till truls.neubeck@ideellarena.se

Skrivet av Caroline Fagerson.